Dekret 2020-1396 z dnia 17 listopada 2020 r.
Rozporządzenie dotyczy sygnalizacji martwego pola w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony.
Kogo dotyczy przepis Angles Morts: kierowcy, właściciele ciężkich pojazdów, użytkownicy wrażliwi
(w szczególności rowerzyści, piesi, użytkownicy pojazdów osobowych), organy kontrolne.
Szczegółowe informacje dotyczące miejsca oraz sposobu umieszczenia sygnalizacji/naklejek nie zostały jeszcze opublikowane. Poniżej przesyłam wstępny projekt, jaki pojawił się na stronie. Informacje zawarte poniżej nie są wiążące i mogą ulec zmianie.
Każdy pojazd określony w art. R. 313-32-1 kodeksu drogowego musi zostać wyposażony w
znaki wskazujące martwe pole zgodnie ze wzorem załączonym do rozporządzenia.
Każdy znak można przymocować do pojazdu za pomocą kleju, nitowania lub w inny sposób, dopuszczone jest malowanie karoserii.
Pojazdy, które posiadają na bokach i z tyłu urządzenie mające na celu uwidocznienie obecności
martwego pola na mocy ustawodawstwa innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
są uznawane za zgodne z przepisami dekretu.
Wszystkie pojazdy, jak i ciągnik ma zostać wyposażone w oznakowanie z tyłu pojazdu, po prawej stronie na wysokości między 0,90 a 1,50 metra od ziemi oraz
– W przypadku ciągnika: oznakowanie umieszczone w pierwszym metrze przodu pojazdu,
bez powierzchni szklanych, po lewej i prawej stronie oraz na wysokości między 0,90 a 1,50
metrów od ziemi.
– Dla naczep określonych w artykule 3.6 artykułu R. 311-1 Kodeksu drogowego: sygnalizacja ma znajdować się z każdej strony pojazdu, lewa i prawa strona, na pierwszym metrze za sworzniem pojazdu i na wysokości od 0,90 do 1,50 m nad ziemią.
– Dla przyczep określonych w art. R. 311-1 Kodeksu Drogowego 3.5: sygnalizacja w pierwszym metrze przedniej części nadwozia pojazdu, po lewej stronie i prosto, na wysokości od 0,90 do 1,50 m nad ziemią.
Z informacji francuskich przewoźników wynika, iż ma obowiązywać okres przejściowy do zastosowania się do nowych przepisów. Przez pierwsze 12 miesięcy karany ma być brak oznaczeń, w późniejszym okresie, ich źle umieszczenie.